دنیای مارول

بلاگی برای معرفی قهرمانان جهان مارول!!

آنتونی ادوارد «تونی» استارک در شهر نیویورک و محله لانگ آیلند به دنیا آمد. پدر و مادر او هاوارد آنتونی استارک و ماریا کالینز کاربونل استارک بودند. تونی استارک در جوانی خود یک پسر بسیار باهوش و ارزشمند محسوب می‌شد. زمانی‌که تونی ۷ سال سن داشت، به مدرسه شبانه‌روزی فرستاده شد و در طی همین برهه زمانی متوجه شد که ارتباط برقرار کردن با مردم، کار بسیار سختی است. همین اتفاق هم باعث شد تا او مجذوب ماشین‌ها شود. تونی زمانی‌که به سن ۱۵ سالگی رسید، در مرکز MIT (موسس فناوری ماساچوست) که در بوستن و ماساچوست قرار داشت، ثبت‌نام کرد. او در سن ۱۹ سالگی، درحالی‌که بالاترین نمره را در میان هم‌کلاسی‌های دیگر خود گرفته بود، با دو مدرک فوق لیسانس در رشته فیزیک و مهندسی، فارغ‌التحصیل شد.

در سن ۲۱ سالگی بود که پدر و مادر تونی به طرز وحشتناکی در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند. بعد از این اتفاق، تونی صنایع استارک را که یک شرکت بسیار بزرگ و بی‌رقیب بود، به ارث برد؛ شرکتی که کار اصلی آن تولید کردن سلاح‌های مختلف برای ارتش ایالات متحده بود. یکی از اولین پروژه‌های او به‌عنوان مدیرعامل جدید، این بود تا کارخانه‌ای را که خودروی پدر و مادرش را ساخته بود و یک سیستم ترمز معیوب داشت، بخرد. به نظر می‌رسید که همین سیستم ترمز منجر به کشته شدن آن‌ها شده بود. او قصد داشت تا با خرید این کارخانه، طراحی خودروها را تغییر دهد تا از رخ دادن حادثه‌های بیشتر جلوگیری کند و جان افراد بیشتری را نجات دهد. استارک از این موضوع خبر نداشت اما معمار اصلی مرگ پدر و مادرش، شرکت Republic Oil بود که یک اقدام تجاری هم محسوب می‌شد؛ شرکتی که بعدها به Roxxon Oil تغییر نام داد.

دکتر استرنج!

Ali · 20:28 1399/12/07

سلام تو این پست میخوام براتون از استاد جادوگری سیاه براتون بنویسم:

من قدرت بیشتری نیاز دارم. من دوست داریم توانایی این را داشته باشم که جهان‌ها را جابه‌جا کنم و آنها را از پایه و اساس، تکان بدهم. من می‌خواهم آنقدری در دستانم قدرت داشته باشم که سیاره‌ها را از آسمانشان جدا کنم و آنها را در آسمان جدیدی قرار دهم.

دکتر استیون استرنج یک جراح بسیار حرفه‌ای و بااستعداد، اما عجیب و غریب و خودخواه به حساب می‌آمد.در برهه‌ای از زمان، دکتر استرنج دچار یک سانحه تصادف اتومبیل شد و در این حادثه، دستان او تا حد زیادی آسیب دید. او به دنبال فردی به نام «انشنت وان» می‌گشت تا این فرد، آسیب‌های دستان او را بهبود و شفا دهد. در عوض، انشنت وان، دکتر استرنج را به گونه‌ای تربیت کرد و آموزش داد که او در نهایت تبدیل به استاد هنرهای عرفانی و عالی‌ترین جادوگر زمین شد.

دکتر استیون وینسنت استرنج یک شخصیت ابرقهرمانی ساختگی و تخیلی به حساب می‌آید که در کتاب‌های کمیکی که توسط کمپانی مارول کامیکس منتشر می‌شود، حضور پیدا می‌کند. این شخصیت توسط طراحی به نام استیو دیتکو و نویسنده‌ای به نام استن لی خلق شده است. شخصیت دکتر استرنج اولین بار در قسمت ۱۱۰ سری کتاب کمیک Strange Tale، که در ماه جولای سال ۱۹۶۳ منتشر شد، حضور یافت. دکتر استرنج به عنوان جادوگر عالی رتبه و همچنین اولین و اصلی‌ترین محافظ زمین در برابر تهدیدات عرفانی و جادویی ظاهر شده است و خدمت می‌کند. این شخصیت از داستان‌های جادوی سیاه و همچنین Chandu the Magician الهام گرفته شده است. کاراکتر دکتر استرنج در طی دوران نقره‌ای کتاب‌های کمیک خلق شده است. هدف از خلق دکتر استرنج این بود که یک شخصیت کاملا متفاوت با کاراکترهای دیگر و همچنین دارای سبک‌هایی عرفانی و جادویی به دنیای مارول کامیکس آورده شود.

دکتر استرنج ابتدا در یک داستان پنج صفحه‌ای معرفی شد و گذشته‌ی او برای چندین ماه یک راز بود. او از سال ۱۹۶۳ یکی از شخصیت‌های کلیدی و مهم مارول به حساب می‌آمد
همانطور که بالاتر هم به این موضوع اشاره شد، در برهه زمانی خاصی دکتر استرنج یک جراح بسیار خوب و سرشناس به حساب می‌آمد اما بعد از یک حادثه رانندگی دست‌های او به‌شدت آسیب دید به طوری که توانایی جراحی او را تحت تاثیر قرار داده بود و دیگر نمی‌توانست همانند قبل به حرفه دوست داشتنی‌اش بپردازد. او برای بهبود این شرایط و همچنین شفا دادن دستانش کل دنیا را گشت تا راهی برای این کار پیدا کند؛ تا اینکه با انشنت وان آشنا شد. بعد از اینکه او تبدیل به یکی از دانش آموزان این جادوگر عالی رتبه پیر و قدیمی شد، در طی دوران تحصیل خود، هم در رشته‌های هنرهای عرفانی و همچنین در هنرهای رزمی هم فعالیت می‌کرد. بقیشو بعدا براتون میزارم